Allon is systeembeheerder. Met zijn expertise
zorgt hij ervoor dat alle computersystemen en netwerken op de beste manier gebruikt kunnen worden. Hij ontwikkelde zich in twee jaar tijd van allround medewerker tot een specialistische generalist, die met grote sprongen vooruit blijft gaan.
Allon is systeembeheerder. Met zijn expertise
zorgt hij ervoor dat alle computersystemen en netwerken op de beste manier gebruikt kunnen worden. Hij ontwikkelde zich in twee jaar tijd van allround medewerker tot een specialistische generalist, die met grote sprongen vooruit blijft gaan.
“Sinds mei 2022 ben ik systeembeheerder, maar ik ben begonnen bij de Servicedesk. Dat is de plek waar je al je technische vragen en problemen kunt droppen. Ik wilde graag wat meer de diepte in, daarom ben ik afgelopen jaar begonnen met de HBO Informatica. Ik werk 36 uur per week en mag 8 uur gebruiken voor mijn studie. En daar ben ik heel blij mee!”
“Sinds mei 2022 ben ik systeembeheerder, maar ik ben begonnen bij de Servicedesk. Dat is de plek waar je al je technische vragen en problemen kunt droppen. Ik wilde graag wat meer de diepte in, daarom ben ik afgelopen jaar begonnen met de HBO-opleiding Informatica. Ik werk 36 uur per week en ga om de week 1 dag naar school toe. En daar ben ik heel blij mee!”
“Beide gemeenten werken met dezelfde systemen, dus alles werkt hetzelfde. Alleen het college en de gemeenteraad zijn anders, maar daar hebben we niet altijd rechtstreeks mee te maken. Wel is de werkplek anders: ik werk voornamelijk in Hoogeveen en eens in de twee weken een dag in Zuidwolde. Die afwisseling is wel leuk, zeker omdat we in Zuidwolde meer ‘in de loop’ zitten; in Hoogeveen is onze werkplek minder goed zichtbaar/vindbaar.”
“Het team bestaat uit zeventien mensen. Het is een gezellig team met heel uiteenlopende persoonlijkheden. Maar daarom is het denk ik ook zo leuk met elkaar. We hebben altijd een ‘Medewerker van de dag’. Sommige collega’s denken dat dan iemand de hele dag in het zonnetje wordt gezet, maar helaas 😉 Voor ons is het vooral een werkterm: de medewerker van de dag is eerste aanspreekpunt voor storingen. Dat is wel handig, want dan is altijd helder bij wie je met je vragen moet zijn die dag. We hebben wel allemaal ons eigen specialisme. Ik ben nu nog heel allround, maar ik ben me aan het specialiseren in Office 365. Daar heb ik echt zin in, want ik zie veel mogelijkheden daarmee.”
“Op donderdag werk ik altijd thuis. We hebben daar in goed overleg met elkaar afspraken over gemaakt. Thuiswerken is fijn, maar ik vind op kantoor werken ook erg gezellig, vooral als er veel aanloop is van collega’s. Soms komen ook oud-collega’s even buurten. Toen ik bij de Servicedesk zat, zat ik veel centraler in het gebouw en kwamen er veel meer collega’s langs om een praatje te maken. Nu gebeurt dat minder, omdat wij in Hoogeveen op de derde verdieping zitten van het Raadhuis. Maar als er dan iemand langskomt, ben ik vaak wel de eerste die wordt aangesproken. Ik denk omdat ze mijn gezicht herkennen van toen ik bij de Servicedesk zat. Of het komt omdat ik aan het eerste bureau zit dat je ziet als je binnenkomt in ons kantoor, haha!”
“Je krijgt bij de SWO veel vrijheid om je eigen ding te doen, maar je moet wel eigen initiatief nemen om verder te komen. Maak gebruik van de middelen die er zijn, zoals intranet, vraag hulp aan collega’s en kijk zelf rond. Ik denk altijd maar: heel veel dingen kunnen misschien beter, maar begin vooral bij jezelf.”
Neem dan contact met ons op!
Neem dan contact met ons op
Raadhuisstraat 2
7921 GD Zuidwolde (Dr.)
Raadhuisplein 1
7901 BP Hoogeveen